vrijdag 22 mei 2009

Donderdag 21 mei Hemelvaartsdag 2009
Dag 6 Montmedy- Varennes-en-Argonne
Start 9:30
Einde 15:00
Afgelegde afstand 62 km. Cumulatief 393 km
Om half 8 staan we op. We weten uit ervaring nu dat we 2 uur nodig hebben om alles voor de tocht weer in orde te hebben. Uitgezwaaid door de Jan en Hannie die nog even ons mailadres vroegen omdat ze willen weten off we het halen, rijden we richting Louppy-s-Loison en Dun-sur-Meuse.
Onderweg rijden wij!! een wielrenner op leeftijd voorbij. Bij de eerste de beste klim komt hij ons weer voorbij rijden en Chris roept: Cést votre tour maintenant.
En weg is hij terwijl wij zuchtend en zwetend ons weg naar boven vinden. Daar wacht hij ons op voor een praatje, rijdt een stukje met ons mee en zoals we veeel horen: Bonne chance Bonne route. Weg is hij. Ons zwoegend achterlatend.
Maar we mogen vandaag niet mopperen. De wegen zijn prima om te doen en we zien een licht glooiiend landschap met enorme weides, koeien die ons nakijken en mooie bermbloemen. Wat je al niet opvalt onderwegJ )
Nergens, maar ook nergens kunnen we een internet aansluiting vinden. Het is echt platteland en vaak komen we door dorpjes waar de winkel, het cafe e.d. niet eens open zijn, en dat lijkt al een tijdje zo te zijn. We hopen op een aansluiting in Chalons.
Uren rijden we terwijl we niets, maar dan ook helemaal niets horen. Geen snelweggeluid, helemaal niets alleen de wind. Heel apart.
De omgeving wordt ook gekenmerkt door kerkhoven uit de Eerste Wereldoorlog.
We suizen een lange afdaling naar beneden naar Dun-sur-Meuse waar we besluiten lekker te gaan eten. Door mijn drukke werkdag heb ik tot nu toe nog geen kans gezien iets van eten te maken. Ik hoop niet dat we de pannetjes helemaal voor niets mee naar Spanje slepen. Over meeslepen gesproken.
Chris in een licht-negatieve stemming vanochtend: het lijkt wel of ik iedere dag meer meesleep. Zeker zo’n 120 kg (bagage 20, fiets, 20, eten en drinken per dag, en meneer zelf) en ik zo’n 30 kg minder.
Naarmate we Varennes naderen ziet de hemel gitzwart en vallen de eerste druppels. We zijn net de tent aan het opzetten. Gelukkig waait het snel weg en hebben we hier een prima plekje.
We gaan onze fietsen een grote beurt geven en een wasje doen.
Tot morgen, a demain…..
Gerry

5 opmerkingen:

  1. Hoi Ger en Chris
    Wat een belevenis. Ik geniet van het lezen hoe het met jullie gaat en denk ondertussen "zij liever dan ik".
    Tot nu toe gaat het voorspoedig. Ik hoop voor jullie dat het weer jullie goedgezind blijft en dat jullie nog veel leuke en interessante mensen tegenkomen.
    Ik probeer op Bali ook eens een internet cafeetje te bezoeken zodat ik jullie verhaal kan volgen en natuurlijk om ons eigen thuisfront te kunnen mededelen hoe het ons vergaat.
    Houd de moede erin en tot schrijfs.
    groeten Monique en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Chris en Gerry,

    Met veel genoegen jullie reisverslag gelezen

    Groetjes Willemien en Piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chris en Gerry,

    Erg leuk zo'n gedetailleerd verhaal te lezen! Ik geniet mee zonder verzuurde benen te krijgen.
    Leuk al die reacties onderweg van mensen die de tocht ook al eens gedaan hebben.

    Hopelijk volgt er weer een snelle update. Veel succes!
    Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He die vadder en moeder!

    Ik heb gisteren Nanja helemaal enthouasiast aan de telefoon gehad; ongeloofelijk dat ze jullie had gevonden op de camping! Troyes is echt een leuk stadje he! Jullie avonturen klinken echt goed, incl. het kamperen!

    Ik bel vanavond eens even om jullie live te horen!

    Dikste kus van Marijn, Rob en Geertje (Marijn kan schommelen dus papa, je kunt aan de gang met een schommel ophangen in jullie tuin als jullie terug zijn in Dommelen).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gerry en Cris,

    We krijgen steeds meer bewondering voor jullie straffe fietstocht.Veel succes en we blijven jullie volgen.En vooral blijven happen naar Peynenburg hoor Gerry.

    Liefs Hannie en Wim

    BeantwoordenVerwijderen