donderdag 4 juni 2009

Dinsdag 2 juni 2009 week 3;
Dag 17 Uzerche - Martel
Start 8:30 uur
Einde 16:00 uur Camping Municipal artel
Afgelegde afstand 76 km. Cumulatief 1247 km
Alles wat we meegenomen hebben op deze reis is zorgvuldig overwogen en mocht niet zwaar zijn. Mijn computertje is relatief nog best zwaar maar wat ben ik blij met mijn apparaatje. Zit me daar gisteren op een terras Chris’ zijn verjaardag te vieren met een glaasje wijn. Vraag ik de serveerster of er internet/wifi in de buurt is. Zegt ze dat ik zo kan inloggen. Schitterend toch, relaxen en tegelijkertijd de administratie en de weblog bijwerken. Mooi hoor!
Een flink traject tussendoor willen we nu maken en volgens de gegevens is dit traject daarvoor wel te doen. We beginnen vroeg, zijn om 6:45 uit bed. Een ontbijtje op een zonovergoten terras, kijkend naar de Fransen, die voordat ze naar hun werk toegaan, hun koffie en croissant etend en met elkaar nog even een babbeltje maken. Mooi om af te kijken. Maar veel tijd hebben we niet want er moet gewerkt worden. Het traject is vlakker dan de afgelopen dagen met veel bossen, dus veel schaduw. Dat is vandaag nodig! Het wordt zeker 26 graden.
Van het departement Correze gaan we langzamerhand over naar de Dordogne.
In Donzenac drinken we koffie en ik ga even kijken of een stempel in het pelgrimspaspoort er in zit. In de kerk is een koster bezig deze schoon te maken en is zeer geïnteresseerd in het doel van onze tocht. Sportief? Spiritueel?
Het is bijna 12 uur en we willen ons baguette opeten. We vinden een bank en opeens komt de slager er tegenover naar buiten en zegt dat hij ons gaat helpen. Hij zet in no time wat stoelen en een tafel in elkaar. Wie zegt dat de Fransen niet aardig zijn?
Maar het zou te gemakkelijk zijn om te zeggen dat we niet hebben afgezien. Vooral in de middag als de zon heel heet wordt. We krijgen nog wat klimmen voor de kiezen en het is weer even doorbijten.
Op een terras ten zuiden van Brive-la Gaillard in het mooie plaatsje Turenne komen we een stel uit Reusel tegen die naar dezelfde camping gaan als wij. Zij gaan richting Lourdes. We spreken af vanavond samen te eten.
We schieten al aardig op. Als het goed is zijn we morgen in Rocamadour, ook zo’n mijlpaal in het traject.
Hard gewerkt vandaag en gaan nu lekker eten, glaasje drinken en dan maffen. Het moet morgen wel weer gefietst worden, nietwaar.
A demain, bonjour, groetjes allemaal.

4 opmerkingen:

  1. He harde werkers!
    Zijn jullie al bijna verfranst of niet? Toch niet stiekum een vakantiehuisje gekocht he? We missen jullie in NL dus hup met die benen door naar Spanje. Vandaag zijn Anny en Cor hier geweest en ik weet dat zij Rocamadour heel erg mooi vonden dus het is leuk om daar morgen te komen. Als het lukt is het leuk om weer wat fotos van jullie te zien; papa ziet er intussen uit als een fotomodel zonder buikje en incl. sixpack?
    Ik probeer jullie steeds te bellen maar die telefoon staat steeds uit, keertje bellen?
    Hebben jullie wel mijn voicemails dan eigenlijk wel gehoord, de hele tijd gebeld op papas verjaardag???? !!!!

    Dikke kus vanuit hier, Marijn, Rob en Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo bevertjes

    hier weer een berichtje uit schijndel. zet hem op hè. we duimen voor jullie!!!!

    groetjes

    els en jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enne o ja
    je ziet dat ik er achter ben gekomen hoe ik een reactie plaats

    doei doei

    els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al een paar keer op jullie blog gekeken. Erg leuk om te lezen en zo de tocht te volgen.
    Wij leven met jullie mee bij de zware klimmen
    en wensen nog veel succes. Denk om een kaarsje voor deze oudjes.
    An en Joop

    BeantwoordenVerwijderen